התמונות שבאלבום….סובב עולם

מגיל מאוד צעיר בין ארצות חובקות עולם נחשפתי לתרבויות שונות שהעשירו את עולמי כילדה ופיתחו בי את הסקרנות להתחקות אחרי מקוריות, מסורת, מאכלים, תרבויות שונות ומגוונות ועוד…

אני שמחה לחלוק איתכם, הורים וילדים כאחד את החוויות והלמידה שלי מהטיולים, מהנופים, מהתרבויות והמנהגים בעולם היפה שבו אנו חיים… ואיך כל אלו השפיעו עליי ובאים לידי ביטוי בחיי האישיים והעסקיים.

זכות ענקית נפלה בחלקי ללמוד ליהנות ולטייל כמה שיותר, המפגשים המעניינים עם מדינות ותרבויות שונות בעולם וההכרות את האחר והשונה, איפשרו לי למידה חשובה שלא הייתי לומדת בדרך אחרת אני מאמינה שילד שנחשף לתכנים הללו לומד לקבל את האחר והשונה כחלק מעולמו, ילדים אשר נחשפים לתרבויות שונות הופכים להיות בוגרים וסובלניים יותר כלפי האחר והשונה ולא רק, כי אם גם מעשירים את עולמם הפנימי והופכים להיות רגישים יותר כלפי הסובב אותם.

אני מתבוננת בכמות האלבומים שיש לי בחדר, ובכל אלבום יש מדבקה לבנה שעליה שם המדינה בה טיילתי, היום פחות ופחות אנשים מתחזקים אלבומים, רובנו שומרים את התמונות והחוויות המצולמות בטלפון או במדיה אחרת. החוויות והחיים שלנו מתועדים בתמונות מכל תקופה בחיים: טיולים, אנשים, מסיבות, משפחה, ועוד ועוד…. וברגע אחד קטן מבלי שהתכוונו או שמנו לב, הכל יכול להמחק… זאת הסיבה שאני ממליצה בחום לטפח אלבום תמונות, מזכרת מתקופות שונות, אנשים אהובים, טיולים וחוויות משתנות ומרגשות בחיינו.

בסופו של דבר מה נשאר לאדם מלבד הזכרונות? זה תמונות!

אלבום תמונות הוא אחת המזכרות המיוחדות שלעולם לא תשכח, הכל מתועד….היא מזכרת עד שעוברת דורי דורות זה תמיד כייף גדול לשבת באהבה ענקית עם בני ו”לטייל” יחד איתו בתחנות חיי מאז שהייתי בגילו ועד היום… התמונות מזנזיבר , איי סיישל , אמסטרדם, לפלנד ועוד ועוד… תוך כדי שהוא מדפדף באלבומים ושואל שאלות, אני נזכרת ברגעים קסומים שהעניקו לי המון ערכים, ריגושים, עיצבו את דמותי, ואיפשרו לי להרחיב ידע ואופקים וללמוד לקבל את האחר והשונה.

בני היקר, “אדם נבנה ממחוזות נוף מולדתו…” יחד, אני ואתה נעבור “מסע סובב עולם”, אעניק לך את האפשרות לקבל את האחר והשונה, ליהנות ממאכלים ומטעמים שונים, מאנשי אומנות גדולים בעולם ועוד… אני מאחלת לך שתגיע ותזכה לטייל בעולם ושתעשה זאת כמה שתוכל…

זכיתי ואני זוכה עד היום לטייל ולחוות מסע חוויתי שמעשיר אותי בכ”כ הרבה ידע שבזכותו הגיתי ויצרתי את אחד הפרויקטים הגדולים שעשיתי בחיי ואני כ”כ גאה בו, והכל בזכות החוויות והטיסות שלי סביב העולם….

אני שמחה לשתף אתכם בפרויקט מיוחד ומרגש שקראתי לו “סובב עולם”, הוא מיועד לאירועים גדולים ורבי משתתפים, מתאים לבתי ספר, אירועים פרטיים ו/או עסקייםהרעיון שעומד מאחורי פעילות “סובב עולם” היא “ביקור” ב- 10 מדינות (בחלקן ביקרתי באמת ובחלקן לא) על כולן חקרתי, קראתי, ראיתי סרטים זרים בשפות שונות נחשפתי וחשפתי את עצמי לידע רב עד שבחרתי את המדינות שרציתי אותן באירוע שלי , לכל מדינה יש את הייחודיות והמאפיינים שלה (דגלים, מאכלים, דמויות מפורסמות, מנהגים, תרבויות ועוד), כל אלו יחד יוצרים פעילות ערכית וחווייתית תוך כדי שילוב דמויות, שחקנים בוגרי ביה”ס למשחק ועוד…

דוגמאות :

הידעתם שסקטולנד הינה המדינה בין הראשונות ששיחקו גולף ?
מטריושקה… שמעתם על שם כזה ?
מי זה היה מרסל מרסו ?

טוב , זו רק נגיעה קטנה מפרויקט ענק ומקסים שקרוב לליבי וכל מי שמזמין אותו או חווה אותו נפעם מהיקף הפרוייקט, מההשקעה ומהחוויה והלוגיסטיקה עד הפרטים הקטנים

תוכלו להיכנס לסרטון המצורף ליהנות ולהתרשם….

פעילות סובב עולם הועברה כבר לקבוצות קהל גדולות ומגוונות ברחבי הארץ: בתי ספר, הפנניג הורים וילדים, חברות וארגונים, ועוד ועוד…..

הפעילות מעניקה חוויה גדולה וערך מוסף עליון לכל המשתתפים שהבינו כמה חשוב וערכי לקבל ידע תוך כדי פעילויות משעשעות, דינאמיות, ספורטיביות ומאתגרות שלכל מדינה ומדינה יש את המשמעות והסמליות המרכזית שלה .
**פעילות סובב עולם מתאימה גם לאירועי פורים**

ההקבלה בשבילי לאירועי “סובב עולם” הוא “חובק עולם” חיבוק ענק של אירוע ייחודי לכל ילד והורה!

שלכם, מורן נקלנבאום

רגע לפני שנפרד עד הפוסט הבא….
אני שמחה לארח כאן בבלוג חברה יקרה ונפלאה בתחומה

מיטל מחאני – מאמנת, מרצה ומנחת סדנאות
אשר מעניקה לכם באהבה כמה טיפים חכמים מעולם האימון

דינמי. אלוהים, כמה שהעולם שלנו דינמי. והכל כאן משתנה במהירות, החיים עפים ואנחנו איתם, והכל כאן במרדף אחרי הזמן. ויש לנו מיליון משימות, אחריות כבדה על הכתפיים, משכנתא לשלם (וגם אם לא, יש משהו אחר). אז אני תמיד מזמינה את הילדים שלי לעצור ולחקור. אני לוקחת 10 דקות קודם לגן- כדי שיהיה לנו זמן לחקור את הנמלה, שמובילה את האוכל שלה. לאן היא בעצם הולכת? היא לבד? עד היום הבן שלי בטוח שנמלה היא החיה האהובה עליי, מרוב שהייתי מתבוננת בה ביחד איתו. ואני רוצה שיהיה לנו זמן לשוחח. פתאום עולות שאלות, ואני מוצאת את הזמן לענות. הסקרנות של הילדים שלנו היא הבסיס לאהבת הלמידה שלהם, לסבלנות שלהם, ליכולת ההקשבה שלהם. כן, כן… הקשבה היא מיומנות נרכשת. אנחנו לא נולדים מקשיבים, אנחנו לומדים להפוך לכאלו. ואיזו דרך טובה יותר ללמד אותם להקשיב, מאשר להיות כאלו בעצמנו?
יצאתם לטייל? כל הכבוד לכם! גם אם תכננתם נקודות להיות בהן, ואתם בלחץ של זמן, זיכרו כי הילדים שלכם בסופו של דבר מצריכים מידת גמישות מסויימת. תוכניות זה טוב, כל עוד מובן שיתכן והן ישתנו. והרי זה לא ממש משנה כמה נקודות הספקנו, משנה כמה נהננו – בנקודות בהן כן הספקנו להיות? והאם הצלחנו לחייך בהן, לדבר בהן, ליהנות מהן? לזכור אותן? חוויות. אנחנו שומרים בלב חוויות. תאפשרו לילדים שלכם את החופש הזה, פשוט להיות. כמה אושר זה, פשוט להיות !!!
מיטל מחאני, בת 37, מאמנת אישית ועסקית, מרצה בעולם הפרטי והמוסדי ומנחת סדנאות והשתלמויות לצוותי חינוך ברחבי הארץ. היא עצמה מחזיקה באושר ובגאווה בתואר אמא ל- 4 (שיהיו בריאים טפו טפו טפו), חוץ משני התארים האקדמאיים, ומגלה לנו קצת מתפיסת ההורות שלה. נעים להכיר: הורות מעצימה.

מיטל מחאני/ סגולות אימון לצמיחה אישית ועסקית / סגולות אימון לצמיחה אישית ועסקית

כתיבת תגובה