התמונות שבאלבום…ילדות שלא נגמרת

כן …כן, אבא זו אני הייתי פה בת 7 ” איזה יום הולדת היתה לי “,
“תראה אותך ליצן החצר , אני זוכרת איך הילדים נהנו ושמחו ביום הולדתי ושהצחקת את כולם וישבנו ביחד ובנינו משחקים ומשימות לחגיגה” .

c1בעודי מסתכלת על התמונות ונזכרת איך ההורים שלנו היו חוגגים את יום ההולדת שלנו…
כמה פשטות, כמה יופי, איזה אושר וחיוך על פניי, כשהחברים הגיעו לחגוג עימי ושלא נשכח את הריקודים
והחשוב ביותר…עוגת יום ההולדת שסבתי הכינה לי, עוגת השוקולד עם הסוכריות הצבעוניות והקצפת מסביב וכתוב “מזל טוב למורן בת ה- 7 “.

כיום בעידן 2017 ימי ההולדת השתנו מאוד, אפשר להגיד שזה הזמנים, השנים שרצות, גם הקידמה משנה הרבה דברים. דינמיות מטורפת, שינויים, תזוזה, כיוונים!!! אנרגיה מתחדשת , רעיונות, יצירתיות ועוד….

c2ברגע זה שתמשיכו לקרוא, אולי זה יעצבן אתכם ולא תסכימו איתי (וזה גם בסדר)… יכול להיות שבזכות זה שאני אשת מקצוע בתחום זה…. אולי תסתכלו עלי במבט אחר ושונה למדתי עם השנים להיות אותנטית לעצמי ולעשייה שלי.

אז אמשיך מפה … אנחנו ההורים יצרנו שפע, גדול, מיוחד, קצת טשטשנו גבולות מסויימים, כאשר התוצאה שיצרנו (מבלי להתכוון): תחרותיות בינינו. התחרותיות הזו שלנו, ההורים, “למי יש יום הולדת הכי מיוחד?!” מביאה את הילדים למקום של חוסר גבולות, לכבד את האחר, אינטארקציה בינאישית, ליהנות באמת, ליהנות מהחגיגה שחיכיתי לה “יום הולדתי”

לפני היערכות חגיגת יום ההולדת שאלנו את עצמנו מספר שאלות ?

למי אנחנו חוגגים ? לילד שלנו ?
מה הילד שלי אוהב?
האם אני אמורה לספק אוכל להורים, לשכנים ? ואם לא, אז מה יגידו עליי ?
עוגת יום ההולדת אמורה להיות 3 קומות? עם מדבקות ונצנצים עליה ?
מה עם מתנפחים ? מה עם עוגיות, ממתקים ממותגים ?
לצערי הרשימה ארוכה …

c3אני זוכרת את החגיגה, שאבא שלי קיבל את הילדים , הצחיק אותם , והפעלנו את הילדים יחדיו במשחקים כל כך פשוטים, מציוד שיצרתי מקופסאות שימורים והפכתי למשחק באולינג,
ששיחקנו ב’חבילה הגיעה’ (זה היה המשחק שכולנו אהבנו, חיכינו למשימות ובמיוחד להפתעה…לראות מי יקבל אותה).

מתוך הפשטות של החגיגה היינו כל כך מחוברים (החברים) כבדנו אחד את השני, הייתה לנו אינטארקציה לשתף, לדבר לצחוק וליהנות מהכיף הגדול . ההתרגשות שבסוף כל אחד ואחד קיבל פרס … כן, הפשוט הזה, אתם יודעים מה זה היה : שקית הפתעה עם שלל ממתקים מכל המינים .

כיום בתור אימא לילד מקסים ואהוב , מקווה בני שאעניק לך ואלמד אותך את הדרך של הדמיון, היצירתיות, ואיך מהדברים הפשוטים צומחים הרעיונות הגדולים. אולי אפעיל לך את יום ההולדת כמו שאבי ואימי נהגו ( אל תדאג אני לא אעשה פאדיחות ) .
באירועים, כשמזמינים אותי, אני מנסה לשמר את המקום שגדלנו: ממשחקי ילדות, מפעילויות ספורטיביות, משחקי חשיבה מצחיקים ומזכרת ” ספר זכרונות ” מכל החברים. כי הישן שהיה לי… הישן הזה, הוא כל כך טוב, ולילד החוגג… זה כל כך חדש!

שמי מורן נלקנבאום מנכ”לית חברת ” ספורט פרו ” הקיימת כ- 8 שנים, מפיקה ומפעילה פעילויות ואירועים והנחיות הן למוסדות חינוך /פרטי ועסקי אני חיה מידי יום ויום את עולם הילדים מקרוב, התחלתי לעבוד עם ילדים כמאמנת טניס מגיל 15 .

כתיבת תגובה